8 marca br., uczniowie klasy 1a SP2 w Lubaniu, swoją klasę zamienili na salę zabaw „Bajtuś”. Tego dnia cała klasa uczestniczyła w zajęciach sensorycznych.
Głównym celem zabaw sensorycznym jest optymalne wspieranie rozwoju mózgu, czyli umiejętność posługiwania się zmysłami, które w każdej chwili przekazują tysiące informacji do mózgu, gdzie są łączone i przetwarzane w celu jak najlepszego zareagowania.
Zajęcia sensoryczne dla dzieci pobudzają nerwy odpowiedzialne za przekazywanie bodźców do mózgu, umożliwiając tym samym prawidłowe funkcjonowanie w społeczeństwie.
Integracja sensoryczna zapewnia właściwy rozwój intelektualny, ruchowy i emocjonalno-społeczny, stymuluje percepcję wzrokową i słuchową, rozwija umiejętności motoryczne, wspomaga rozwój mowy, aktywizuje komunikację dziecka, a także rozwija zainteresowanie światem oraz kreatywność małego człowieka.
Zabawy sensoryczne realizowane są z wykorzystaniem specjalnego sprzętu, m.in. podwieszanych platform, huśtawek, hamaków, deskorolek, trampoliny, tuneli, piłek gimnastycznych, równoważni, materiałów o różnej fakturze, które umożliwiają stymulację dotykową.
Szczęśliwe i, zdrowo zmęczone” pierwszaki z niechęcią opuszczały salę zabaw, a w drodze powrotnej, jeszcze długo opowiadały o swoich wspinaczkach, skokach i przejściach w tunelach.