Za nami kolejna odsłona zadania w ramach ogólnopolskiego projektu „Polak ma essę!”. Tym razem uczniowie klasy 5b, podczas lekcji języka polskiego, powtarzali wiadomości o częściach mowy. Utrwalenie zdobytej wiedzy w procesie zabawy zaangażowało wszystkich uczestników zajęć. Dzieci, pracując w zespołach, otrzymały schematy kilku ćwiczeń do wykonania. Zaczynając od rozgrzewki – zadania na wejście, przechodziły do kolejnych etapów sprawdzających ich wiedzę z gramatyki.
Niemal ze wszystkimi trudnościami piątoklasiści poradzili sobie doskonale. Okazuje się, iż kodowanie korzystnie wpływa na proces myślenia, kojarzenia oraz wyciągania wniosków. Ćwiczenia pozwoliły też zorientować się, kto opanował materiał z gramatyki, a kto potrzebuje jeszcze dodatkowego utrwalenia. Z pewnością z kodowaniem i wykorzystaniem klocków się nie rozstaniemy, już niedługo będziemy pracować metodą LEGO LOGOS przy okazji lektury. Kto, jak nie my! Relacja z kolejnych zajęć już w styczniu!
I.S.